Her bayram olduğu gibi bu bayramda gelenek haline gelen şeker ve çikolatalar, tezgahlarda alıcılarını beklerken çarşı ve Pazar hareketli ve renkli görüntülere sahne oldu.
Esnaf, pazarda yaşanan bu hareketliliği değerlendiren ve fiyatlara dikkat çekerek, “"Şu anda geçen Ramazan Bayramı’nın oranına göre talep biraz düşük tabii ki. Ramazan Bayramı farklı, Kurban Bayramı farklı olur. Tezgahlarımızda şu anda genelde şeker ve çikolata ağırlığı var. Fiyatlar ise yine aynı; geçen Ramazan’da neyse şimdi de o, değişen bir şey yok yani, zam uygulamadık. Kurban Bayramı olduğu için vatandaşlar bu dönemde kahvenin yanına yakışacak çikolatalara daha çok ilgi gösteriyor. Son iki gündür bir yoğunluk başladı, önümüzdeki günlerde bu yoğunluğun daha da artmasını bekliyoruz" dedi.
“GELENEKSEL ŞEKERE TALEP FAZLA”
Vatandaşın talebinin en çok geleneksel şeker ürünlerinde olduğunu belirten çarşı Pazar esnafı, Vatandaşın talebi şu an daha çok geleneksel şeker ürünlerine yönelik. Tabii bunun yanına ekstradan çikolata alan müşterilerimiz de var. Bizler, geleneksel olarak çocuklarımız gelince kapımızdan boş dönmesin diye avuç avuç şeker ikram ederiz. Çünkü biz ecdadımızdan, dedelerimizden böyle gördük; bu geleneği yaşatmaya da devam ediyoruz" diye konuştu.
VATANDAŞ FİYATLARDA MEMNUN
Bayramlık alışverişini tamamlamayı amaçlayan birçok vatandaş ise fiyatlardan memnuniyetini belirterek, “Bazı ürünler pahalı, bazıları ise uygun. Bayramda misafirlerimiz, çocuklarımız gelecek. Çikolatamızı ve şekerimizi aldık. Çarşıyı geziyoruz, baktıkça ihtiyacımız olan şeyleri tamamlıyoruz" diyerek alışveriş telaşını dile getirdi.