Program Kapsamında sigarayı bırakanlara Samsun İl Sağlık Müdürü Mustafa Uras ve Samsun Vali yardımcısı Canan Hançer Baştürk tarafından tebrik belgesi takdim edildi.
"AMACIMIZ GENÇLER ARASINDA YAYGINLAŞANA ELEKTRONİK SİGARAYA HAYIR DEMEK"
Program kapsamında açıklamalarda bulunan Samsun İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Hizmetleri Başkanı Hatice Öz şu ifadeleri kullandı:
"31 Mayıs Dünya Tütünsüz Günü, Dünya Sağlık Örgütü 1988 yılından beri toplumda tütün kullanımını azaltmak, sağlığa olan zararlarını anlatmak ve nikotin bağımlılığından kurtarmak için bu günü bu tür etkinliklerin yapılması için planlanmış bir gün. Bizim de bu yılki hedefimiz özellikle gençler arasında yaygınlaşan elektronik sigaraya hayır demek. Elektronik sigara aslında bir çözüm değil bir tuzak. Sadece tütünün yanmasını engelleyen ama onun dışında nikotin bağımlılığına devam eden ve içindeki çeşitli maddelerle sağlığa zarar veren bir tütün ürünü. Gençlerimiz arasında da yaygınlığı fazla. Bu ürünlerin kullanılması daha sonrasında gerçek tütüne geçilmesi için bir altyapı ve bağımlılığı artırıcı bir yapı. Bu nedenle bugün gençlerdeki elektronik sigarayı kullanımına hayır demek istedik. Bunun farkındalığı için de bu hafta çalışmalarımızı devam ettireceğiz. Peki neler yapabiliriz? Bu tür ürünleri satanları, reklamını yapanları Alo 171'e, 184'e, Yeşil Dedektör'e bilgi verebiliriz. Gençlerimize Alo 171'i anlatarak bağımlılıklarından, mikrotinden kurtulmalarını sağlayabiliriz.
"SİGARA BIRAKMA ORANLARI YÜZDE 6'DA"
Yıl içerisinde yapılan denetimlerin ve denetim ekibinin artırıldığını ifade eden Öz, "Yıl içerisinde denetim faaliyetlerimizi ve denetim ekiplerimizi önemli ölçüde artırdık. 2026 yılında bugüne kadar yaklaşık 32 bin denetim gerçekleştirdik. Dumansız Hava Sahası Sistemi kapsamında kamu kurum ve kuruluşlarında yaklaşık 1200 kişiye eğitim verdik. Ayrıca denetim ekiplerimizin sayısını artırırken, sigara bırakma polikliniklerimizin sayısını da 26’ya çıkardık. Bu süreçte 45 hekim, psikolog ve hemşireyi sigara bırakma hizmetlerinde görev alacak şekilde yetiştirdik. Sigara bırakma oranlarımız şu anda yüzde 6 seviyelerinde. Başvuru sayılarında ise dikkat çekici bir artış yaşanıyor. İlk dört ayda geçen yılın aynı dönemine göre başvuru sayımız iki katına çıktı ve şu anda 10-11 bin başvuruyu aşmış durumdayız. Bakanlığımızın yıl sonu için belirlediği hedef 16 bin başvuru olsa da Samsun olarak bu rakamın üzerine çıkacağımıza inanıyoruz. Sigara bırakma polikliniklerimize başvuran vatandaşlarımız arasında uzun süredir sigarayı bırakmış olanlar da, henüz bırakma sürecinin başında olanlar da bulunuyor. Bizler yıl boyunca kendileriyle düzenli görüşmeler yaparak nikotinden e sigaradan uzak kalmalarına destek olmaya çalışıyoruz. Bu nedenle tüm vatandaşlarımızı 26 sigara bırakma polikliniğimize davet ediyoruz. Biz buradayız, sizin yanınızdayız; yeter ki bize ulaşın." dedi.