Samsun İlk Haber’e konuşan Samsun halkı adeta ikiye bölünürken emekliler ve kalabalık aileler zamma sert tepki gösterirken, bazı vatandaşlar ise piyasa şartlarına göre artışın kaçınılmaz olduğunu savundu.
“ADALET YOK” DİYEN DE VAR, “FIRINCININ EMEĞİNE AZ BİLE” DİYEN DE
Zam haberlerine isyan eden bir vatandaş, faturanın yine yoksula kesildiğini vurgulayarak, "Vatandaş bugün çöplükte, millet aç. Olan yine masum, yoksul ve fakir insanlara oluyor. Bu ülkede adaletin adı var, kendisi yok" ifadelerini kullandı.
Buna karşın, mevcut enflasyonist ortamda zammın kaçınılmaz, hatta düşük bile kaldığını savunan vatandaş üreticinin hakkının verilmesi gerektiğini söyleyerek "Her şeye zam geliyor zaten. Diğer malzemelerin fiyatlarına bakarak ekmek zammı normal, olacağı bu zaten. Köylünün, fırıncının emeğinin karşılığına bakarsak bu pahalılıkta 17,5 lira düşük bile kalıyor ama tabii vatandaş açısından her türlü sıkıntı" dedi.
GÖZLER RESMİ AÇIKLAMADA
Şehir merkezinde en az 17.5 TL olarak beklenen yeni fiyatlandırma için geri sayım yapılırken, dar gelirli bir çok vatandaş için belediyenin ucuz ekmek büfesi uğrak noktalardan biri oldu. Belediyenin fiyatlarından oldukça memnun olduğunu dile getiren bir vatandaş, “Halk ekmekten 5 tane ekmeği 55 liraya aldım. Normal şu anki hayat şartlarında az bile kalmış. Pahalı ama yapacak bir şey yok. Belediyeden memnunuz, ucuz veriyorlar. Öbür fırınlar biraz can yakıyor" şeklinde konuştu.
Fiyatların normal olduğunu savunan kesim ve geçinemediklerini haykıran kesim arasındaki düğüm, 5 Haziran günü fırıncılar odasının gerçekleştireceği müzakerelerin ardından çözülecek.