TFF’nin aldığı yeni düzenlemeye göre, 2025-2026 sezonundan itibaren profesyonel 3. Lig kulüpleri, 31 Aralık 2000 ve öncesinde doğmuş en fazla 5 futbolcuya lisans çıkarabilecek. Ayrıca kulüpler, 1 Ocak 2001 ile 31 Aralık 2004 tarihleri arasında doğmuş futbolcular da dahil olmak üzere toplam 25 amatör veya profesyonel oyuncuyu tescil ettirebilecek. Kararda ayrıca, önceki sezonlardan sözleşmesi devam eden ve 31 Aralık 2000 öncesi doğmuş futbolcular için “müktesep hak” kapsamında sözleşme sonuna kadar lisans hakkı tanınacağı, ancak kontenjan boşalmadan yeni yaşlı oyuncu transferi yapılamayacağı belirtildi.
FUTBOLCULARDAN SOSYAL MEDYADA TEPKİ YAĞDI
Kararın duyurulmasının ardından sosyal medyada binlerce paylaşım yapıldı. Çok sayıda futbolcu, “emek verilmiş kariyerlerin bir kalemle silinemeyeceğini” vurgulayarak uygulamanın yeniden değerlendirilmesini istedi. Taraftar grupları da kararı “adaletsiz” ve “ayrımcı” olarak nitelendirdi. Tepkilerin büyümesi üzerine yaklaşık 250 futbolcu, siyah kıyafetlerle TFF’nin Riva’daki merkezine yürüyerek sessiz protestoda bulundu. Aileleriyle birlikte yürüyüşe katılan futbolcular, “Adalet istiyoruz” ve “Futbolcuya kıyım değil, sahip çıkılmalı” yazılı pankartlar taşıdı.
MİLLİ FUTBOLCULARDAN DESTEK MESAJLARI
Kerem Aktürkoğlu, yaptığı açıklamada 21 yaşında TFF 3. Lig’den Süper Lig’e yükseldiğini hatırlatarak şu ifadeleri kullandı: “Kararlar alınırken herkesin Türk futbolunu daha iyiye götürmek için çaba gösterdiğini biliyorum. Ancak futbolda yaş sınırının olmaması gerektiğini düşünüyorum. Bu kararın yeniden değerlendirilmesi ve revize edilmesi gerekiyor.”
Yunus Akgün ise kararın birçok futbolcuyu maddi ve manevi olarak etkileyeceğini belirterek, “Genç oyunculara fırsat verilmesi önemli ama bu, tecrübeli isimlerin önünü kapatmadan yapılmalı. Futbolda yaş değil, emek ve yetenek konuşmalı” dedi.
Abdülkerim Bardakçı’da kararın geçimini yalnızca futboldan sağlayan birçok oyuncuyu mağdur edeceğini ifade ederek revize çağrısında bulundu.
İrfan Can Kahveci ise kararın yeniden değerlendirilmesi gerektiğini belirterek futbolcuların ortak talebine destek verdi.
FUTBOLDA YAŞA DEĞİL PERFORMANSA BAKILMALI
Türkiye Profesyonel Futbolcular Derneği Başkanı Saffet Akyüz, karar sürecine futbolcuların dahil edilmemesini eleştirdi. Akyüz, federasyon, kulüpler, Spor Bakanlığı ve futbolcu temsilcilerinin ortak masada buluşması gerektiğini vurgulayarak şu değerlendirmeyi yaptı:
“25 yaşından sonra futbol oynama hakkına dolaylı bir kısıtlama getiriliyor. Bu oyuncuların aileleri, yıllarca verdikleri emek var. 15 yılını futbola vermiş bir oyuncunun, 25 yaşından sonra hayatına nasıl devam edeceği de düşünülmeli. Eğer bir düzenleme yapılacaksa bu süreç zamana yayılmalı, en az 5 yıllık bir geçiş planı uygulanmalıydı. Futbolda yaşa değil performansa bakılmalı. Kim daha faydalıysa sahada o olmalı” ifadelerini kullandı.
Futbol camiasında geniş yankı uyandıran kararın, gelen tepkiler sonrası yeniden değerlendirilip değerlendirilmeyeceği merakla bekleniyor.