Yıldırım, Galatasaray Başkanı Dursun Özbek’in bu konudaki çıkışına destek vererek, 10+4 yerine 12+4 sisteminin uygulanması gerektiğini savundu.
Samsunspor Kulübü Başkanı Yüksel Yıldırım, Eski Açık YouTube kanalında gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu. TFF'nin yabancı oyuncu kuralına yönelik düzenlemelerini değerlendiren Yıldırım, mevcut sistemin kulüplerin elini zorlaştırdığını ifade etti.
“12+4 FORMÜLÜ DAHA DOĞRU OLURDU”
Mevcut 10+4 kuralının kadro mühendisliği açısından yetersiz kaldığına dikkat çeken Başkan Yüksel Yıldırım, "Yabancı oyuncu sayısına ilişkin uygulanan 10+4 kuralı yerine 12+4 sisteminin uygulanması kulüpler adına çok daha avantajlı olabilirdi. Mevcut düzenleme maalesef kadro planlamasında ciddi zorluklar yaratıyor" şeklinde konuştu.
“DURSUN ÖZBEK SON DERECE HAKLI”
Galatasaray Başkanı Dursun Özbek’in yabancı kuralına yönelik eleştirilerine de değinen Yıldırım, Özbek'e destek vererek, "Dursun Özbek’in bu konudaki çıkışını son derece haklı buluyorum ve kendisini destekliyorum. Kulüplerin ortak sorunlarına parmak basmıştır" ifadelerini kullandı.
“TOPLAM YABANCI SAYISININ ARTMASI ELİMİZİ RAHATLATIRDI”
Kuralın esnetilmesinin kulüplerin mali ve sportif operasyonlarını kolaylaştıracağını vurgulayan Yıldırım, şunları kaydetti: "Maç kadrosuna yazılabilecek yabancı oyuncu sayısı yine 14’te kalabilirdi ancak kadroda toplam 16 yabancı bulundurabilmek elimizi büyük ölçüde rahatlatırdı. Bu esneklik sağlanmış olsaydı, kulüpler transfer dönemlerinde ve sakatlık süreçlerinde bu kadar sıkıntı yaşamazdı."